Українська мова122



Прочитайте казку. Спробуйте переказати.

"Мурашка мандрівник"


Жив собі Мурашка на невеличкій галявині у лісі. Але йому все вже було знайоме, і він вирішив подивитися, що робиться за його галявиною. Так він став Мандрівником та й ще дізнався, що означають звичайні квіти.
Ось як це сталося. Спочатку Мурашка-Мандрівник побачив соняшник, потім чорнобривець, ромашку, потім зрадів колоску пшениці, добавив у свій букет гілочку калини, дубочка та верби.
Раптово Мурашка-Мандрівник зустрів Майстра, який щось виробляв на великому пні. Поруч з ним було чимало інструментів, якими він щось мотав, крутив, склеював, обрізав. Це був Майстер-Флорист, який робив чарівні букети, що не тільки приносили радість своєю красою, а й мали символічне значення.
Майстер став розповідати Мурашці про його квіти та їхнє значення. Соняшник — це символ Сонця, достатку й сили. Чорнобривці — символи материнської любові, дитинства, батьківської хати.
Ромашка — дівоча чистота, довіра, любов. Пшениця говорить про добробут, процвітання. Калина, це символ родини, щасливої сім’ї, краси, любові. Дубочок означає силу, могутність, довголіття. Верба — цілюще дерево, символ краси, безперервності життя.
Недаремно нашу Україну уособ­люють чимало квітів, в яких вирує краса, добро та любов.
Як корисно та цікаво можна провести час, коли вирішиш мандрувати. Діти, розкажіть нам, як ви провели літо та що нового дізналися.

Завдання для дистанційного навчання у період

з 13 квітня по 17 квітня

13.04.2020

 
            Повторіть правила про апостроф.
1) Апостроф уживають після букв б,п,в,м,ф,р перед буквами  я,ю,є,ї.
Приголосний звук, після якого стоїть апостроф, завжди твердий. А букви я,ю,є,ї  позначають
2 звуки:  [йа], [йу], [йе], [йі].

Наприклад: б’є, п’ять, в’ють, на подвір’ї, торф’яний, полум’яна, олов’яний, полум’я, м’яч, в’ється

 
2)  Коли букви я, ю, є позначають 1 звук і м’якість попереднього приголосного, то апострофа немає.

        Наприклад: ряст, рясно, рядно, поряд, буряк, буря, рябий, повітря, цвях, свято, духмяний, медвяний, крюк, Рєпін, різдвяний, ряд.

Виконай завдання. Запиши у зошит.

 

Переглянь відео:

 

 

14.04.2020

1.Спишіть у зошит.
П'ять, дев'ять, пір'я, в'юн, п'єса, м'ята, м'яч, солов'ї, сім'ї, п'ятниця, здоров'я.
Усно назвіть скільки букв і скільки звуків у кожному з цих слів.
2. Спишіть речення:
Хлоп'ята грали на подвір'ї у м'яча.
Мар'янка з любов'ю розповіла про свою сім'ю!
В садку Дем’ян рвав м'яту і слухав спів солов'я?
Усно скажи яке кожне з цих речень за інтонацією та за змістом. 
 

15.04.2020

Антоніми - це слова протилежні за значенням.
Пограймося!
     Гра “ Навпаки”:
засинати - …
 мовчати - ...
  тепло - …
   велика - …
    згадую - ... менше - ...
Ви підібрали антоніми.
Запишіть їх у зошит, поставте наголос.
Зі словом згадую складіть і запишіть речення. 
   Зробіть звуко-буквенний  аналіз слова ( транскрипція, кількість складів, букв, звуків)

16.04.2020

 
      Прочитайте з тексту 1 і 2 речення. Потім  спробуйте передбачити  про що буде розповідатися далі. Дочитайте. Продовжте зміст кожного із них.     
 
Спробуйте створити  листівку на тему “Бережіть природу.”


17.04.2020

 

Прочитай казку. Спробуй її переказати.

ПИСАНКА
Великодня казка
- Кудкудак! Кудкудак! Знесла яйце, як кулак! - закудкудакала курка на весь двір. - Та гарне ж: схоже на білий світ. Бо в світі сонце, а в яйці золотий жовток. Кудкудак!
Під хатою на стільчику грілась проти сонечка бабуня Марія.
-    Яйце? Та кругле, біленьке! Візьму його на писанку.
І вона поклала яйце в решето до таких же, як воно, білих та кругленьких.
Тоді розтопила ярого воску:
-    Ходи-но, Івасику, писанки писати!
Взяла бабуня писачок. Р-раз! - і лягла на яйце гаряча лінія. Два! - і розкреслилось яйце навхрест.
-    Бабулю, чуєш, бабуню! - запитав Івасик. - Що це за квіточка у тебе намалювалася?
-    То, Івасику, не квіточка. То знак сонечка золотого.
-    Бабуню, чуєш, бабуню! - знов Івасик. - А що то за цяточки-крапочки навхрест між промінням?
-    Не цяточки, Івасику. То чарівні знаки дощу.
Розписала бабуня писанку, в фарбі пофарбувала, - і стала писанка доладна, барвиста!
Настав Великдень. Покликала бабуня Марія Петрика, Івасика, Оксанку, Василинку - всіх своїх онучат.
-    Нате, онучата, по писанці. Гайда викочуватись!
Покотив Івась свою писанку:
-    Ану, хто до неї докотити зуміє?
Котять діти писанками; на них вербички, та хрестики, та клинці-вітрячки, та вигадливі поясочки так і мерехтять!
А в небі сонце сміється, світлом розлипається.
-    Чи будеш ти, сонечко, весь рік щедро світити? - питає в нього яйце-писанка.
-    Буду, буду, бо на тобі мій таємний, знак. Ти котишся - мене до землі приворожуєш!
-    А чи будеш, дощику, землю поливати, зілля напувати?
-    Буду, буду, бо на тобі і мій знак магічний. Ти по землі котишся - мої струни-срібнодзвони до неї прив’язуєш!..
По двору курка нипала. Стала, видивляється на писанку.
-    Що воно за яйце-райце, барвисте й зірчасте? Мабуть, самого сонця дитя. Я б такого зроду не знесла...
    А писанка котиться по землі: тож буде сонце, будуть дощі й роси, буде в світі щастя! Хто його шукатиме - неодмінно знайде.

 

 

 

Завдання для дистанційного навчання у період

 з  6 квітня по 10 квітня


06.04.2020


        1. Вивчи правило про апостроф.
Апостроф уживають після букв б,п,в,м,ф,р перед буквами  я,ю,є,ї.
Приголосний звук, після якого стоїть апостроф, завжди твердий. А букви я,ю,є,ї  позначають
2 звуки:  [йа], [йу], [йе], [йі].
Наприклад: б’є, п’ять, в’ють, на подвір’ї, торф’яний, полум’яна, олов’яний, полум’я, м’яч, в’ється.
     Ру  | м’я   |  на|
     П’ять
  -        0  | - = 0 |   - 0|
  -        = 0 =

2. Запиши слова у зошит. Де треба, встав апостроф.
    Сімя, лялька, мята, соловю, клюв, вє, малює, вяне, соломяний, деревяне, вюнок, соловїна, румяне, злякався.
3. Зроби звукові моделі слів.
   Солом’яний
      Ім’я
В’юни







07.04.2020


1. Вивчи правило.
 Коли букви я, ю, є позначають 1 звук і м’якість попереднього приголосного, то апострофа немає.
Наприклад: ряст, рясно, рядно, поряд, буряк, буря, рябий, повітря, цвях, свято, духмяний, медвяний, крюк, Рєпін, різдвяний, ряд.
2. Запиши ці слова у зошит.
  Бу  |  ря
      Крюк
   Рє   |   пін
-   0|   = 0
  -   = 0 -
   = 0  | = 0 -

3. Зроби звукові моделі слів.
Буряк
Ряст
Рябий




Корява
Рюкзак
Рюмсає





Перевір себе:


Код доступу 808135
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

08.04.2020


1. Прочитай. Спробуй переказати своїми словами.

Хитра квітка
     Ходить дівчинка по лісі кожній гарній квіточці вклоняється. Вже чималий букет назбирала.
    Квіти хоч і непоказні, зате духмяні — всі лісові пахощі в них.
    А сонце все нижче й нижче до обрію хилиться, скоро й день кінчиться, час додому вертати.
    Коли глядь, а край лісу, в посадці, ще одна квітка красується. Два широких листочки, мов зелені долоньки, обхопили високе стебельце з білою китичкою дрібненьких квіточок.
    Нахилилась до неї дівчинка.
— Пхи. Ти зовсім не пахнеш. І не розпуклась як слід. Навіщо мені така! Ось коли по-справжньому розквітнеш, наберешся лісових пахощів, тоді я тебе і візьму.
— Добре, приходь пізніше до мене,— відповіла квітка.— Чуєш? Пізніше. Тоді і дізнаєшся, як я гарно пахну. А даремно не ображай.
    Прийшла дівчинка наступного дня до квітки. А та не хоче розпукуватись. І красу свою пелюстками пригорнула, наче сховала від людського ока.
— Хіба рано я прийшла? — зітхнула дівчинка.
— Рано, рано. Пізніше треба. Тоді я й розкрию свої пелюстки і запахну на весь ліс.
   «Гаразд, почекаю ще трохи», — зітхнула дівчинка.
От і почала ходити дівчинка до квітки, а та й не думає розтуляти свої пелюстки.
— І довго ти дражнитимешся? — якось запитала її дівчинка.
    Квітка злегка хитнула широкими листочками, сонно звела білу китичку.
— Я ж тобі кажу: пізніше приходь.
— Он яка ти! — невдоволено мовила дівчинка.— Що ж, зачекаю ще трохи.
    Прийшла до неї наступного дня, а квітка вже поблякла, засихати почала.
— Як же тобі не соромно обманювати, люба квіточко?
— Я тебе не обманювала, дівчинко.
— Хіба ж не ти мені казала: «Приходь пізніше! Приходь пізніше!» Я й чекала, приходила. А ти…
— Ти приходила до мене вдень, коли я сплю. А я розтуляю пелюстки і пахну поночі,— перебила її квітка.— Тому я й казала, щоб ти приходила пізніше.
— Так он хто ти! Тепер я тебе впізнала,— сказала дівчинка.— Ти —любка, нічна фіалка. Хитра квітка.
— Даремно ти мене ображаєш,— прошепотіла квітка.— Хіба я винна, що така вродилась? Іди, не заважай мені спати, дівчинко.


 09.04.2020





Повтори правила:
  Речення виражає закінчену думку.         

 Речення складається зі слів. 

 Слова в реченні пишуться окремо. 

 Вони зв'язані між собою за змістом.

  Перше слово в реченні пишеться з великої  літери.


Речення  за змістом бувають:
- розповідні;
-  питальні;
-  спонукальні.
Речення за інтонацією бувають:
-       окличні
-       неокличні.

 Спонукання – це: заклик, заборона,
             застереження,  звертання, порада,наказ.

1. Вибери 4  назви рослин  і поділи їх на склади для переносу. Із двома словами склади речення і запиши. 

Перевір себе:

Код доступу 175018
Попросіть учнів використати цей код, 
відкривши посилання

10.04.2020


       1. Прочитай текст. Придумай заголовок. Спиши у зошит перші три речення.
       2. Повтори правила про апостроф.
       3. Зроби звукові моделі слівсім'я, дерев'яний, комп'ютер, зів'яли. 

  Ви справитеся!


Завдання для дистанційного навчання у період

 з 30 березня по 4 квітня


1.Пригадай правило  переносу слів.

Слова з рядка в рядок переносяться по складах.

Наприклад: кни-га, ва-лі-за, шко-ла.

2.Пригадай правило  переносу слів.

Склад з однієї букви не переноситься і не залишається у попередньому рядку.

Наприклад: огі-рок, ака-ція, яго-да.

3. Пригадай правило  переносу слів.

Якщо у слові є збіг  приголосних, то переносити можна так: пар-та або па-рта, гніз-до або гні-здо,сес-тра або сест-ра, се- стра.

4.Запиши у зошит слова, поділяючи їх для переносу: весна, береза, тепло, квітки, ластівка, капає, овіяв, медунка, підсніжник, шпаківня.

 5. Пригадай правило  переносу слів.

Односкладові слова не переносяться.

Наприклад: стіл, клен, міст.

6. Пригадай правило  переносу слів.

Знак м’якшення (ь) і апостроф при переносі слова від попередньої букви не відривається.

Наприклад: бу-рулька, буруль-ка, цибуль-ка, цибуль-ка, тюль-пан, по-лум’яна,полум’-яна, пам’-ять.

7. Запиши слова у зошит та поділи для переносу: берізонька, зелененька, гороб’ятко, пом’якшив, прив’яла.

8. Пригадай правило  переносу слів.

Буквосполучення йо при переносі не розривається.

Наприклад: ма-йор, ра-йон,бо-йовий, бойо-вий.


                     

                   

Прочитай текст. Спробуй переказати своїми словами. Чим б ти хотів/ла доповнити цей текст? 

 

                      Спробуй розгадати кросворд та запиши слова у зошит:


                         Спробуй себе у ролі детективу:  розшукай слова

 Розглянь картинку та продовж речення:

 Лепбук "Навіщо їсти?" 27 тиждень НУШ

 Корисне посилання для повторення:

https://video.novashkola.ua/1-klas/ukrayinska-mova-1-klas/

Завдання для кмітливих:

Посилання будуть активні до 5 квітня 20:00

  •  Абетка:

Код доступу 547954
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
  •  Встав пропущені склади:

Код доступу 846326
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
  •  Звуки та букви:

Код доступу 264780
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua







Види каліграфічних з'єднань


 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар