Українська мова


Завдання для дистанційного навчання у період з 25 травня по 29 травня
25.05.2020

Пригадайте, що таке діалог:



 

Робота з текстом:

 Прочитайте виразно байку. Між ким відбувається діалог?

БАЙКА

         Летіла ворона понад морем, дивиться — лізе рак. Вона хап його та й понесла через лиман у ліс, щоб, сівши де-небудь на гіллі, гарненько поснідати. Бачить рак, що приходиться пропадати, та й каже вороні:

— Ей, вороно, вороно, знав я твого батька і твою матір: славні люди були!

— Угу! — каже ворона, не роззявляючи рота.

— І братів, і сестер твоїх знав,— каже рак,— що за добрі люди були!

— Угу! — гугнить ворона, а рака кріпенько держить.

— Та все хоч і гарні люди,— каже рак,— а тобі не рівня. Мені здається, що й на світі нема розумнішої над тебе!

 Еге! — крикнула ворона на весь рот і впустила рака в море. От тим-то, як кого одурять хвалою або улесливою річчю, то люди кажуть:

— Упустив рака з рота.

А як кого остерігають, то кажуть:

— Гляди, не впусти рака з рота.

 

 26.05.2020

Каліграфічна хвилинка.

 Пропишіть у зошиті по рядку: Гг, Тт.

 27.05.2020

Робота з текстом:

 Прочитайте виразно вірш. Поясніть, чому виникають труднощі під час читання. Чи можна цей текст назвати діалогом?

ВІТРИСЬКО

— Чом, вітриську, розходився, хазяйнуєш у саду?

— Це я в листі заблудився і дороги не знайду.

— А навіщо трусиш сливи у некошену траву?

— Бо удався нелінивим, без роботи не живу!

— Ой вітриську, робиш шкоду! Угамуйся хоч на мить!

— Краще геть піду з городу, в чистім полі буду жить!

Звісив з тину босі ноги, свиснув — листя полягло.

І за мить впродовж дороги покурівся за село.

Тамара Коломієць


 28.05.2020

 


Складіть речення зі слів кожного рядка та запишіть.

29.05.2020

 
    Складіть розповідь (5-6 речень) про навчання у 1 класі. Напишіть  що сподобалось, що було важко, а можливо розповісиш про якісь цікаві моменти шкільного життя.





Завдання для дистанційного навчання у період з 18 травня по 22 травня

18.05.2020

Каліграфічна хвилинка.

 Пропишіть у зошиті по рядку: Аа, Оо.

Спишіть у зошит:

 

 19.05.2020

Каліграфічна хвилинка.

 Пропишіть у зошиті по рядку: Бб, Її.

Пригадайте правила:

  Виконайте звуко-буквений аналіз слів: щічки, джерельце. 

 20.05.2020

Каліграфічна хвилинка.

 Пропишіть у зошиті по рядку: Кк, Мм.

У яких словах потрібно поставити апостроф? Спишіть у зошит.


 

 21.05.2020

    Пригадайте, які є типи текстів. Спробуйте скласти розповідь про улюблений транспорт.


  

22.05.2020 

  Прочитайте казку. Перекажіть.

Пригоди автомобіля Жучка

На заводі, де виробляють машини, народився автомобільчик на ім’я Жучок. Його забрали у велике місто, і він мріяв скоріше сам їздити вулицями. Але старші машини сказали Жучку, що йому спочатку треба повчитися в школі для машин.
- Спочатку треба вивчити правила дорожнього руху, а потім вже можна виїжджати на вулицю, - сказала Жучку вантажівка.
- А навіщо мені ці правила? – запитав Жучок.
- Тому що на дорозі, крім тебе, їздить дуже багато інших машин. Також вулицю переходять пішоходи, - пояснила вантажівка. – Якщо всі знають та виконують правила дорожнього руху, то рухатися вулицями зручно та безпечно і машинам, і пішоходам.
Автомобільчик Жучок хоч і пішов до школи та вчив правила дорожнього руху, але не хотів їх дотримуватися. «Якось розберуся без цих нудних правил. Головне – скоріше б в подорож! Ой, як же я буду швидко їздити!», - мріяв Жучок.
Жучок закінчив навчання в школі і нарешті виїхав на дорогу. Спочатку все було добре. Автомобіль Жучок їхав по проспекту поруч з іншими машинами, гордий собою. Але йому швидко стало нудно, і він вирішив поблимати фарами, щоб розважитися. Тільки-но Жучок заблимав лівою фарою, як машини, що їхали ліворуч, почали гальмувати. А одна машина боляче вдарила Жучка в ніс. Потім те ж саме сталося, коли Жучок заблимав правою фарою.
- Агов, автомобільчику, що ти робиш? Припини негайно! – загули машини з обох боків дороги. Жучок здивувався: чого це його сварять? Він вирішив швидше втекти від цих злих машин. Жучок вирвався вперед і ледь не збив з ніг зайця з двома зайченятами, які саме переходили дорогу на зелене світло світлофора.
- Зупинись! – скомандував єнот-поліцейський Жучку.
Автомобільчик зупинився. Він вже зрозумів, що через нього на дорозі ледь не сталася біда.
- Автомобільчику, ти порушив правила дорожнього руху. За це тебе покарано: тобі більше не можна виїжджати на дорогу. Вертайся до школи та вчись виконувати правила! – сказав єнот-поліцейський.
Автомобільчику Жучку стало соромно за свою поведінку. Адже через те, що він був неслухняним, ледь не сталася аварія, та й ніс в нього тепер болів. Жучок зрозумів, що треба прислухатися до порад дорослих та дотримуватися правил, і не лише на дорозі.



Завдання для дистанційного навчання у період з 12 травня по 15 травня
12.05.2020
Повторіть словникові слова:

Каліграфічна хвилинка.

 Пропишіть у зошиті по рядку: Юю, Яя.

 Виконайте звуко-буквений аналіз слів: читання, колосся.

13.05.2020

Спишіть у зошит:

14.05.2020

Прочитайте текст:

   Виконайте звуко-буквений аналіз слів: дзеркало, яблуко. 

15.05.2020

Прочитайте. Спробуйте переказати батькам:


Казка

Хитрий півень

       Півень, тріпочучи крилами, злетів на пліт і почав на все горло кукурікати. З сусіднього лісочка підкралася лисичка.
   — День добрий! — гукнула вона. — Почула, як ти гарно кукурікаєш. Чудовий у тебе голос. Тільки не знаю, чи вмієш ти так співати, як співав твій батько.
   — А як же співав мій батько?
   — Він на одній нозі ходив по плоту і, заплющивши одне око, так гарно кукурікав, що й ну…
   - І я зможу! — сказав півень, випрямився, заплющив око і почав кукурікати.
   — А чи зможеш ти стояти на одній нозі і, заплющивши очі, співати?
   — Зможу! — крикнув півень.
       Та тільки заплющив він очі, як лисиця підскочила і схопила його.
       Понесла лисиця його в ліс і хотіла вже з’їсти, а він і каже:
   — Твоя мати не так робила!
   — А як же вона робила? — спитала лисиця.
   — Схопивши півня, вона, перш ніж розірвати його, мала звичку співати.
   — Я вся вдалася в матір! — промовила лисиця.
      Заплющивши очі, вона почала щось шепотіти. Півень тільки цього й чекав: змахнув крилами, злетів і сів на дерево.

   — Ось тобі й маєш, півень мене перехитрив, — облизавшись, промовила лисиця, зітхнула і голодна подалася в ліс.




Завдання для дистанційного навчання у період з 04 травня по 08 травня

04.05.2020  

Повторіть алфавіт. 

 

 Каліграфічна хвилинка.

 Пропиши у зошиті по рядку: Кк, Вв, Рр.

Спиши  текст у зошит:

Списування

Лелека

         Лелека – це дуже красивий птах. Пір’я в нього біле.  Високі ноги та червоний дзьоб.  Чому люди люблять цього птаха? Кажуть, що він приносить щастя.

 

Перевірте себе: 

Код доступу 234834
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

05.05.2020  

         Запиши у зошит слова парами. Змінюй слово так, щоб з’явився апостроф.

трава – трав’яний
кропива – ....................
солома – .....................
ластівка – ...................
соловей – ....................

          Утворені слова є родичами перших слів.
Слова для довідки: кропив’яний, солом’яний, ластів’ята, солов’їний.

Перевірте себе: 

Код доступу 426053
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 

06.05.2020  

 Каліграфічна хвилинка.

 Пропиши у зошиті по рядку: Нн, Бб, Щщ.

 Спиши  текст у зошит:

Списування

         На уроці малювання учні малювали диких тварин.  Дмитрик намалював ведмедя.  Боря – вовка.  А Вітя намалював корову.  Хто неуважно слухав завдання?


Випиши слово малювання та зроби звуко-буквений аналіз слова.

Перевірте себе: 

Код доступу 182461
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

07.05.2020  

Каліграфічна хвилинка.

 Пропиши у зошиті по рядку: Хх, Жж, Юю.

        Передивись відео. Читай слова уважно і старайся запам’ятати, як вони пишуться.

         Це - словникові слова! Написання яких, потрібно запам’ятати!

А зараз, ввімкніть відео ще раз та перепишіть всі слова у зошит, ставлячи наголос. Щоб не поспішати, відео став на паузу та спокійно списуйте.

 

08.05.2020  

Прочитайте казку. Спробуйте переказати. 

Про трьох братів

Українська народна казка Поділля
Жив на світі один чоловік. Мав він трьох синів: Михайла — наймолодшого, Данила — середнього та Івана найстаршого. Дуже любив батько свою справу — ковальство, але найбільше своїх синів.
Коли чоловік помер, то залишив в спадщину свою майстерню, віслюка та старого кота. От зійшлися сини і стали батькове добро ділити:
— Я, — сказав Іван, — як самий старший, візьму майстерню.
— А я, — сказав Данило, — хочу забрати віслюка.
А Михайлу нічого не залишалося, як взяти кота.
В цей час видав король наказ: майстер, який зробить йому найкращий меч, отримає чотири мішки золота.
От Іван і Данило порадившись розпочали роботу, а наймолодший брат скільки не просився до них, все вони одказували:
— А ти, Михайле, піди поки худобу нагодуй та води принеси.
Зажурився Михайло. Приходить якось додому, а йому кіт людським голосом:
— Чому ви такі сумні, хазяїне?
Хлопець спочатку здивувався, а потім каже:
— Як же мені не сумувати, коли мене брати з собою в майстерню не беруть, батькової справи не навчають? Як жити мені далі на світі, коли нічим на хліб заробляти буде?
— Не журіться, хазяїне, покладіть мені в праве вухо вербову гілочку і лягайте спочивати.
Так і зробив.
Вранці Михайло прокинувся і знайшов поруч з котом дивовижний меч, оздоблений золотом і сріблом.
От настав день, коли король об’їжджав з донькою своє королівство, вибираючи собі меч. Взявши до рук Михайлів меч, король запитав:
— Хто майстер, що виготовив цей диво-меч?
Михайло ніяково подивився на свого старого кота, а той потершись йому об ноги, підштовхнув його уперед та так, що Михайло зробив здоровенний крок уперед і, опинившись посеред площі йому нічого не залишалося як підійти до короля й королівни.
Брати Михайла, що стояли в юрбі майстрів і простого люду, аж роти пороззявляли, коли побачили брата поруч з королем.
— Дивовижний виріб! — сказав король, — ось твоє золото, як я й обіцяв. Саме твій меч припав мені до душі найбільше.
А Михайло у відповідь:
— Не треба мені золота, краще, якщо на те твоя ласка, віддай за мене свою доньку.
— За такого вправного майстра, — каже король, — не гріх і доньку заміж віддати.
Наступного дня зіграли гучне весілля, запросили і Михайлових братів, які щиро раділи за нього, а кіт муркаючи поважно ходив біля наречених. І жили вони довго і щасливо.

 

Рефлексія:


Завдання для дистанційного навчання у період з 27 квітня по 30 квітня

27.04.2020

Прочитайте правила:
1.В українській мові приголосні звуки можуть подовжуватися: знання, віддаль, беззмінний, життя, обличчя, збіжжя

2. Подовжені приголосні вимовляються трохи протяжніше, ніж звичайні, і на письмі позначаються подвоєними буквами: беззахисний, старанний, відкриття, бездоріжжя.

Завдання: Прочитайте слова в рамках, відшукайте подовжені звуки:



3. Подовжуються м’які приголосні, якщо вони стоять між двома голосними, а також :
а) закінчуються на :  
знаряддя, чуття, галуззя, колосся, знання, затишшя, обличчя, бездоріжжя; 
б) закінчуються на  :  
тінь— тінню,
 сіль — сіллю
мазь — маззю
мідь — міддю,
 ніч — ніччю
подорож — подорожжю
туш — тушшю;
в) у словах 
Ілля, суддя, стаття, рілля, зрання, спросоння, навмання.
  
Письмове завдання:
    Спиши слова у зошит та олівцем підкресли голосні звуки між якими стоять подовжені приголосні: 
           Читання, кохання, волосся, гілля, змагання, Ілля, суддя, сіллю, ніччю, каміння, колосся, варення, довкілля, плавання, проміння, шиття. 
4. Подовження звука у транскрипції позначається двокрапкою. Наприклад: ння /н‘:а/. 
 
Завдання: Навчись правильно читати буквосполучення:
 


  Розгляньте, як в транскрипції позначаються такі подовжені звуки:


  
Письмове завдання:
У зошит перепишіть слова та зробіть до них транскрипцію. 
Наприклад: Каміння / к а м‘ і н‘: а / - 3 скл., 7б., 6 зв.
                                     - о = о =: о
Вугілля, проміння, ллє, обличчя, багаття.

28.04.2020
Словниковий диктант
   Приготуйтеся писати словниковий диктант. Візьміть зошит та ручку. Вмикайте відео, уважно слухайте та пишіть.


Письмове завдання:
Спишіть пари слів, та порівняйте кількість звуків у словах. Поставте знаки >,<,=.

(3 звуки) Сон  <  дощ (4 звуки)
щит   вуж
щітка   кішка
гриб   гість
дзиґа   дятел
 волосся    волосина

29.04.2020
   Пригадайте правило про апостроф. Поставте де потрібно апостроф. Запишіть ці слова у зошит.



Пригадайте правила про приголосні звуки [дж], [дз], [дз']

  Виконайте звуко-буквений аналіз слів: бджола, джин, джунглі. 
30.04.2020
Прочитайте розповіді. Дайте відповідь на всі запитання. 




Яка розповідь сподобалась найбільше? Перекажіть її.




Рефлексія:


Завдання для дистанційного навчання   з 21 квітня по 24 квітня

21.04.2020


     Сьогодні ми вивчимо приголосні звуки /дз`/, /дз/, /дж/.

  Буквосполучення дждз передають на письмі вимову  приголосних звуків; кожне з них вимовляємо відповідно як один звук дждз:
       Бджола, джерело́, дзе́ркало, дзвін, дзьоб, кукуру́дза.
(інформація для батьків: На межі префікса і кореня вони позначають два звуки—д+ж і д+з:відживи́ти, підживи́ти, відзна́ка, надзвича́йний, підзе́мний.)
 
 

Які комахи видають звук /дж/, а які /дз/?


Потренуйтеся читати буквосполучення: дж, дз.


  
Звуки /ДЖ/, /ДЗ/, /ДЗ`/ у транскрипції записуємо з`єднуючи, нерозривно, а вгорі над звуком малюємо об`єднувальну дужку.
Завдання:

1. Розглянь, як правильно виконувати звуко-буквений аналіз слова.
2. За зразком зроби звуко-буквений аналіз слів:
дзвінок, джерело.
3. Пригадай правила переносу слів:
Не можна розривати сполучення літер  дж, дз, які позначають  один звук.
Наприклад: ґу-дзик, хо-джу. 
4. У зошиті поділи слова на склади: джакузі, продзвенів,
ходжу, дзеркало. 



22.04.2020

Завдання
1.Подивися відео, прочитай цікаві факти.



2. Запиши 1 таке повідомлення про одну із тварин.

3. Полічи кількість слів у реченні. 

4. Проаналізуй це речення за інтонацією та змістом.

5. Зроби звукові моделі слів: білка, ведмідь, бджола.

23.04.2020

       Виконай завдання в зошиті.   

    Зробіть звуко-буквений аналіз слів щука та лящі.
   (Випишіть   слово, запиши транскрипцію, визнач кількість складів, букв, звуків.)
 Працюйте охайно, пишіть каліграфічно.



24.04.2020

Прочитайте казку. Спробуйте переказати.

"Мурашка мандрівник"


Жив собі Мурашка на невеличкій галявині у лісі. Але йому все вже було знайоме, і він вирішив подивитися, що робиться за його галявиною. Так він став Мандрівником та й ще дізнався, що означають звичайні квіти.
Ось як це сталося. Спочатку Мурашка-Мандрівник побачив соняшник, потім чорнобривець, ромашку, потім зрадів колоску пшениці, добавив у свій букет гілочку калини, дубочка та верби.
Раптово Мурашка-Мандрівник зустрів Майстра, який щось виробляв на великому пні. Поруч з ним було чимало інструментів, якими він щось мотав, крутив, склеював, обрізав. Це був Майстер-Флорист, який робив чарівні букети, що не тільки приносили радість своєю красою, а й мали символічне значення.
Майстер став розповідати Мурашці про його квіти та їхнє значення. Соняшник — це символ Сонця, достатку й сили. Чорнобривці — символи материнської любові, дитинства, батьківської хати.
Ромашка — дівоча чистота, довіра, любов. Пшениця говорить про добробут, процвітання. Калина, це символ родини, щасливої сім’ї, краси, любові. Дубочок означає силу, могутність, довголіття. Верба — цілюще дерево, символ краси, безперервності життя.
Недаремно нашу Україну уособ­люють чимало квітів, в яких вирує краса, добро та любов.
Як корисно та цікаво можна провести час, коли вирішиш мандрувати. Діти, розкажіть нам, як ви провели літо та що нового дізналися.

Завдання для дистанційного навчання у період

з 13 квітня по 17 квітня

13.04.2020

 
            Повторіть правила про апостроф.
1) Апостроф уживають після букв б,п,в,м,ф,р перед буквами  я,ю,є,ї.
Приголосний звук, після якого стоїть апостроф, завжди твердий. А букви я,ю,є,ї  позначають
2 звуки:  [йа], [йу], [йе], [йі].

Наприклад: б’є, п’ять, в’ють, на подвір’ї, торф’яний, полум’яна, олов’яний, полум’я, м’яч, в’ється

 
2)  Коли букви я, ю, є позначають 1 звук і м’якість попереднього приголосного, то апострофа немає.

        Наприклад: ряст, рясно, рядно, поряд, буряк, буря, рябий, повітря, цвях, свято, духмяний, медвяний, крюк, Рєпін, різдвяний, ряд.

Виконай завдання. Запиши у зошит.

 

Переглянь відео:

 

 

14.04.2020

1.Спишіть у зошит.
П'ять, дев'ять, пір'я, в'юн, п'єса, м'ята, м'яч, солов'ї, сім'ї, п'ятниця, здоров'я.
Усно назвіть скільки букв і скільки звуків у кожному з цих слів.
2. Спишіть речення:
Хлоп'ята грали на подвір'ї у м'яча.
Мар'янка з любов'ю розповіла про свою сім'ю!
В садку Дем’ян рвав м'яту і слухав спів солов'я?
Усно скажи яке кожне з цих речень за інтонацією та за змістом. 
 

15.04.2020

Антоніми - це слова протилежні за значенням.
Пограймося!
     Гра “ Навпаки”:
засинати - …
 мовчати - ...
  тепло - …
   велика - …
    згадую - ... менше - ...
Ви підібрали антоніми.
Запишіть їх у зошит, поставте наголос.
Зі словом згадую складіть і запишіть речення. 
   Зробіть звуко-буквенний  аналіз слова ( транскрипція, кількість складів, букв, звуків)

16.04.2020

 
      Прочитайте з тексту 1 і 2 речення. Потім  спробуйте передбачити  про що буде розповідатися далі. Дочитайте. Продовжте зміст кожного із них.     
 
Спробуйте створити  листівку на тему “Бережіть природу.”


17.04.2020

 

Прочитай казку. Спробуй її переказати.

ПИСАНКА
Великодня казка
- Кудкудак! Кудкудак! Знесла яйце, як кулак! - закудкудакала курка на весь двір. - Та гарне ж: схоже на білий світ. Бо в світі сонце, а в яйці золотий жовток. Кудкудак!
Під хатою на стільчику грілась проти сонечка бабуня Марія.
-    Яйце? Та кругле, біленьке! Візьму його на писанку.
І вона поклала яйце в решето до таких же, як воно, білих та кругленьких.
Тоді розтопила ярого воску:
-    Ходи-но, Івасику, писанки писати!
Взяла бабуня писачок. Р-раз! - і лягла на яйце гаряча лінія. Два! - і розкреслилось яйце навхрест.
-    Бабулю, чуєш, бабуню! - запитав Івасик. - Що це за квіточка у тебе намалювалася?
-    То, Івасику, не квіточка. То знак сонечка золотого.
-    Бабуню, чуєш, бабуню! - знов Івасик. - А що то за цяточки-крапочки навхрест між промінням?
-    Не цяточки, Івасику. То чарівні знаки дощу.
Розписала бабуня писанку, в фарбі пофарбувала, - і стала писанка доладна, барвиста!
Настав Великдень. Покликала бабуня Марія Петрика, Івасика, Оксанку, Василинку - всіх своїх онучат.
-    Нате, онучата, по писанці. Гайда викочуватись!
Покотив Івась свою писанку:
-    Ану, хто до неї докотити зуміє?
Котять діти писанками; на них вербички, та хрестики, та клинці-вітрячки, та вигадливі поясочки так і мерехтять!
А в небі сонце сміється, світлом розлипається.
-    Чи будеш ти, сонечко, весь рік щедро світити? - питає в нього яйце-писанка.
-    Буду, буду, бо на тобі мій таємний, знак. Ти котишся - мене до землі приворожуєш!
-    А чи будеш, дощику, землю поливати, зілля напувати?
-    Буду, буду, бо на тобі і мій знак магічний. Ти по землі котишся - мої струни-срібнодзвони до неї прив’язуєш!..
По двору курка нипала. Стала, видивляється на писанку.
-    Що воно за яйце-райце, барвисте й зірчасте? Мабуть, самого сонця дитя. Я б такого зроду не знесла...
    А писанка котиться по землі: тож буде сонце, будуть дощі й роси, буде в світі щастя! Хто його шукатиме - неодмінно знайде.

 

 

 

Завдання для дистанційного навчання у період

 з  6 квітня по 10 квітня


06.04.2020


        1. Вивчи правило про апостроф.
Апостроф уживають після букв б,п,в,м,ф,р перед буквами  я,ю,є,ї.
Приголосний звук, після якого стоїть апостроф, завжди твердий. А букви я,ю,є,ї  позначають
2 звуки:  [йа], [йу], [йе], [йі].
Наприклад: б’є, п’ять, в’ють, на подвір’ї, торф’яний, полум’яна, олов’яний, полум’я, м’яч, в’ється.
     Ру  | м’я   |  на|
     П’ять
  -        0  | - = 0 |   - 0|
  -        = 0 =

2. Запиши слова у зошит. Де треба, встав апостроф.
    Сімя, лялька, мята, соловю, клюв, вє, малює, вяне, соломяний, деревяне, вюнок, соловїна, румяне, злякався.
3. Зроби звукові моделі слів.
   Солом’яний
      Ім’я
В’юни







07.04.2020


1. Вивчи правило.
 Коли букви я, ю, є позначають 1 звук і м’якість попереднього приголосного, то апострофа немає.
Наприклад: ряст, рясно, рядно, поряд, буряк, буря, рябий, повітря, цвях, свято, духмяний, медвяний, крюк, Рєпін, різдвяний, ряд.
2. Запиши ці слова у зошит.
  Бу  |  ря
      Крюк
   Рє   |   пін
-   0|   = 0
  -   = 0 -
   = 0  | = 0 -

3. Зроби звукові моделі слів.
Буряк
Ряст
Рябий




Корява
Рюкзак
Рюмсає





Перевір себе:


Код доступу 808135
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

08.04.2020


1. Прочитай. Спробуй переказати своїми словами.

Хитра квітка
     Ходить дівчинка по лісі кожній гарній квіточці вклоняється. Вже чималий букет назбирала.
    Квіти хоч і непоказні, зате духмяні — всі лісові пахощі в них.
    А сонце все нижче й нижче до обрію хилиться, скоро й день кінчиться, час додому вертати.
    Коли глядь, а край лісу, в посадці, ще одна квітка красується. Два широких листочки, мов зелені долоньки, обхопили високе стебельце з білою китичкою дрібненьких квіточок.
    Нахилилась до неї дівчинка.
— Пхи. Ти зовсім не пахнеш. І не розпуклась як слід. Навіщо мені така! Ось коли по-справжньому розквітнеш, наберешся лісових пахощів, тоді я тебе і візьму.
— Добре, приходь пізніше до мене,— відповіла квітка.— Чуєш? Пізніше. Тоді і дізнаєшся, як я гарно пахну. А даремно не ображай.
    Прийшла дівчинка наступного дня до квітки. А та не хоче розпукуватись. І красу свою пелюстками пригорнула, наче сховала від людського ока.
— Хіба рано я прийшла? — зітхнула дівчинка.
— Рано, рано. Пізніше треба. Тоді я й розкрию свої пелюстки і запахну на весь ліс.
   «Гаразд, почекаю ще трохи», — зітхнула дівчинка.
От і почала ходити дівчинка до квітки, а та й не думає розтуляти свої пелюстки.
— І довго ти дражнитимешся? — якось запитала її дівчинка.
    Квітка злегка хитнула широкими листочками, сонно звела білу китичку.
— Я ж тобі кажу: пізніше приходь.
— Он яка ти! — невдоволено мовила дівчинка.— Що ж, зачекаю ще трохи.
    Прийшла до неї наступного дня, а квітка вже поблякла, засихати почала.
— Як же тобі не соромно обманювати, люба квіточко?
— Я тебе не обманювала, дівчинко.
— Хіба ж не ти мені казала: «Приходь пізніше! Приходь пізніше!» Я й чекала, приходила. А ти…
— Ти приходила до мене вдень, коли я сплю. А я розтуляю пелюстки і пахну поночі,— перебила її квітка.— Тому я й казала, щоб ти приходила пізніше.
— Так он хто ти! Тепер я тебе впізнала,— сказала дівчинка.— Ти —любка, нічна фіалка. Хитра квітка.
— Даремно ти мене ображаєш,— прошепотіла квітка.— Хіба я винна, що така вродилась? Іди, не заважай мені спати, дівчинко.


 09.04.2020





Повтори правила:
  Речення виражає закінчену думку.         

 Речення складається зі слів. 

 Слова в реченні пишуться окремо. 

 Вони зв'язані між собою за змістом.

  Перше слово в реченні пишеться з великої  літери.


Речення  за змістом бувають:
- розповідні;
-  питальні;
-  спонукальні.
Речення за інтонацією бувають:
-       окличні
-       неокличні.

 Спонукання – це: заклик, заборона,
             застереження,  звертання, порада,наказ.

1. Вибери 4  назви рослин  і поділи їх на склади для переносу. Із двома словами склади речення і запиши. 

Перевір себе:

Код доступу 175018
Попросіть учнів використати цей код, 
відкривши посилання

10.04.2020


       1. Прочитай текст. Придумай заголовок. Спиши у зошит перші три речення.
       2. Повтори правила про апостроф.
       3. Зроби звукові моделі слівсім'я, дерев'яний, комп'ютер, зів'яли. 

  Ви справитеся!


Завдання для дистанційного навчання у період

 з 30 березня по 4 квітня


1.Пригадай правило  переносу слів.

Слова з рядка в рядок переносяться по складах.

Наприклад: кни-га, ва-лі-за, шко-ла.

2.Пригадай правило  переносу слів.

Склад з однієї букви не переноситься і не залишається у попередньому рядку.

Наприклад: огі-рок, ака-ція, яго-да.

3. Пригадай правило  переносу слів.

Якщо у слові є збіг  приголосних, то переносити можна так: пар-та або па-рта, гніз-до або гні-здо,сес-тра або сест-ра, се- стра.

4.Запиши у зошит слова, поділяючи їх для переносу: весна, береза, тепло, квітки, ластівка, капає, овіяв, медунка, підсніжник, шпаківня.

 5. Пригадай правило  переносу слів.

Односкладові слова не переносяться.

Наприклад: стіл, клен, міст.

6. Пригадай правило  переносу слів.

Знак м’якшення (ь) і апостроф при переносі слова від попередньої букви не відривається.

Наприклад: бу-рулька, буруль-ка, цибуль-ка, цибуль-ка, тюль-пан, по-лум’яна,полум’-яна, пам’-ять.

7. Запиши слова у зошит та поділи для переносу: берізонька, зелененька, гороб’ятко, пом’якшив, прив’яла.

8. Пригадай правило  переносу слів.

Буквосполучення йо при переносі не розривається.

Наприклад: ма-йор, ра-йон,бо-йовий, бойо-вий.


                     

                   


 Розглянь картинку та продовж речення:

 Лепбук "Навіщо їсти?" 27 тиждень НУШ

 Корисне посилання для повторення:

https://video.novashkola.ua/1-klas/ukrayinska-mova-1-klas/

Завдання для кмітливих:

Посилання будуть активні до 5 квітня 20:00

  •  Абетка:

Код доступу 547954
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
  •  Встав пропущені склади:

Код доступу 846326
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
  •  Звуки та букви:

Код доступу 264780
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua







Види каліграфічних з'єднань



 


Немає коментарів:

Дописати коментар